26 november 2015 om 14:41 uur
De stuurhoeksensor meet de stuurhoek van het stuurwiel, en geeft aan de dynamische stabiliteitsregeling voortdurend door in welke richting de chauffeur wil gaan. Het systeem vergelijkt de gewenste richting met de werkelijke richting van het voertuig en doet de nodige aanpassingen door de afzonderlijke wielen af te remmen. Dit moet voorkomen dat de auto in de bocht versnelt en zorgt ervoor dat de bestuurder de controle houdt over het voertuig.
De sensor bestaat uit een groot tandwiel (aangedreven door de stuurkolom) dat kleinere tandwielen aandrijft. Magneten in de tandwielen detecteren hun positie met behulp van hoeksensoren.
Het materiaal van de tandwielen, Vestamid L1930 polyamide 12, is bestand tegen temperaturen van -40 tot +125 °C. Het is vorm- en maatvast, slagvast, en bestand tegen olie, vet, brandstof, hydraulische vloeistoffen en zoutoplossingen. De slijtvastheid en lage wrijvingscoëfficiënt zijn belangrijk voor tandwielen.
Techvertorial
Agenda
10 april 2024, Amsterdam
The European Thermoforming Conference is run specifically for the thermoforming industry and is organised...
11 april 2024, Ede
De Eriks Experience Day in Ede gaat over aandrijftechniek en kunststoffen. Samen met A-merk fabrikanten...