15 april 2016 om 11:13 uur
In het algemeen kan worden gesteld dat de markt zoekt naar verpakkingen met bijzondere vormen, formaten en kleuren om meer diverse en gepersonaliseerde levensmiddelverpakkingen te kunnen bieden. Verder is er meer vraag naar gerecyclede en gecomposteerde materialen, aldus WM.
Met name de levensmiddelindustrie vraagt vaker naar hoogtransparante verpakkingen die de inhoud duidelijk tonen. Dit leidt tot een sterk toegenomen vraag naar PP. Verder worden er geautomatiseerde machines verkocht die sneller, efficiënter en goedkoper produceren.
Bij de bedrijven is de trend dat de grootste spelers nog groter worden door overnemingen en dat de kleinere gespecialiseerde bedrijven hun strategie voortdurend moeten aanpassen om concurrerend te blijven.
Levensmiddelbedrijven zoeken naar productdifferentiatie door duurzame producten en nieuwe menu's aan te bieden als reactie op de veranderende eetgewoonten en bevolkingsopbouw.
WM heeft hierop gereageerd door bij de ontwikkeling van nieuwe machines rekening te houden met:
Techvertorial
Agenda
12 juni 2024
The summit will highlight the pivotal updates on the European outlook for wind blades while also...
18 september 2024, 's-Hertogenbosch
De Kunststoffenbeurs is dé centrale plek waar de Benelux kunststof- en rubberketen actuele kennis deelt,...