KunststofenRubber.nl

Nu ook handelspartners naar de Service Meeting van Arburg

22 december 2016 om 10:37 uur - LOSSBURG

De internationale service-meeting van Arburg was dit jaar voor het eerst niet alleen voor de eigen service-specialisten toegankelijk maar ook voor vertegenwoordigers van de handelspartners. Op de agenda stond informatieverstrekking over de laatste marktontwikkelingen, belangrijke zaken met betrekking tot technische service en de huidige stand van de techniek.


De bijeenkomst in december was de zevende gelegenheid waarop de mensen uit de service-organisatie van Arburg zich treffen met als doel de wereldwijde service van Arburg verder te verbeteren. Eckhard Witte, service divisional manager, verwelkomde 45 deelnemers uit 32 landen. Onder hen ware dus voor het eerst ook specialisten van handelspartners van Arburg. Het belangrijkste doel van de bijeenkomst was dat de deelnemer elkaar leren kennen en om zo een servicenetwerk op te bouwen het leeft door onderlinge interactie. Volgens Witte is dit de enige manier om een uniform hoog serviceniveau voor alle Arburg-klanten over de hele wereld te bereiken.

 

Wir sind da 

Verkoopdirecteur Gerhard Böhm benadrukte de op de K 2016 bekendgemaakte slogan "Wir sind da" en sprak over service als centraal element van alle activiteiten van de klantenondersteuning. Service is volgens hem een belangrijke drijvende kracht ten behoeve van klantentevredenheid. Sterker, de service is relevant als usp binnen het concurrentieveld waarin de techniek grote overeenkomsten vertoont. Arburg denkt met service de concurrentie te kunnen verslaan. In deze context is de menselijke factor van het grootste belang omdat training en ervaring de sleutelfactoren zijn bij het oplossen van specifieke problemen bij klanten. Het groeiende belang van Industry 4.0 en de techniek die in toenemende mate onderdeel wordt van netwerken, bieden naar de toekomst toe veel potentieel op servicegebied.

 

Nieuw mobiel servicesysteem

Op de bijeenkomst werd ook het nieuwe mobiele servicesysteem gepresenteerd, waarmee Arburg een meer rationeel verloop van de serviceverlening wil bewerkstellingen. Het systeem is in 2016 verregaand getest in pilotprojecten in Polen en Zwitserland en wordt in 2017 naar alle dochterondernemingen uitgerold. De software maakt het voor de servicetechnicus mogelijk efficiënter te coördineren zodat de er snel feedback komt en het werk voor de klant nauwkeurig wordt gedocumenteerd.

 

Het familiebedrijf Arburg uit het Duitse Lossburg is een van de belangrijke fabrikanten van machines voor de kunststofverwerkende industrie. Het bedrijf stelt productie-efficiency in het centrum van al zijn activiteiten om het de klanten mogelijk te maken hun producten te produceren in de optimale kwaliteit tegen minimale kosten. Arburg wordt op de wereld vertegenwoordigd door eigen bedrijven op 33 locaties in 25 landen en door handelspartners in meer dan vijftig landen. De machines worden uitsluitend gebouwd in Lossburg. Van de 2,7 duizend medewerkers werken er 2,2 duizend in Duitsland.

 

www.arburg.com

 

 

Focus op ...

Agenda

15 april 2024, Düsseldorf

Tube

Trade fair for the tube industry

22 april 2024, Universiteit Twente

Extrusiecursus

De nadruk ligt op apparatuur, processen en productkwaliteit. Het doel van de cursus is optimale benutting...

25 april 2024, Brussel

Belgische Plastics Dag

Door essenscia PolyMatters and Agoria

Meer agendapunten »