Spuitgietmachinefabrikant Arburg zet, ondanks de algemene trend van digitalisatie van de communicatie juist met extra kracht in op persoonlijk contact met zijn klanten. "Met deze exclusieve tour door heel het land informeren wij steeds zo'n vijftig klanten uit de betrokken omgeving over de belangrijkste trends in de kunststofverwerking", aldus Oliver Giesen, de Arburg-verkoopbaas voor Duitsland. "De vraag is heel groot en de deelnemers van de eerste evenementen waren ronduit enthousiast. Dus je kan je voorstellen dat we dit in de komende jaren ook internationaal gaan doen."
De hoofdthema's lichtgewicht en Industrie 4.0 worden goed ontvangen, zegt Arburg. De compacte voordrachten geven de klanten een eerste indruk. Details kunnen later uitgediept worden", denkt Giesen. Zo laat men bijvoorbeeld een presentatie zien van de lichtgewichtprocedés ProFoam en Mucell en ook het Faser-Direkt-Compounderen wordt voorgesteld. Als een klant zich hiervoor echt tot in detail interesseert, kunnen de Arburg-experts die klanten individueel adviseren. In het klantencentrum in Lossburg kan men heel concreet met speciaal uitgeruste spuitgietmachines concreet aan de gang.
In het thema Industrie 4.0 belicht men de digitalisering van de productie en innovatieve oplossingen. Men toont bijvoorbeeld waardecreatie door efficiënte productie van kleine series of klantspecifieke enkelstuks. Wat zijn de eisen voor de Smart Machine, Smart Production en Smart Services in de Smart Factory? Arburg analyseert ook de complexe data en functionaliteiten van de assistent-systemen.