Klantenportal e-connect van Engel live op Fakuma

Geplaatst op 13 oktober 2017 om 16:39 uur
Klantenportal e-connect van Engel live op Fakuma
e-connect, het nieuwe klantenportaal van Engel, wordt gelanceerd op die beurs Fakuma van 17 tot 21 oktober in Friedrichshafen in Duitsland. Het portaal gaat de communicatie tussen Engel en de processors versimpelen en versnellen.

Het portaal geeft ook meteen een overview van het machinepark en wat de status van de service is. Het ondersteunt orders, toont de prijzen en de beschikbaarheid van onderdelen altijd en overal. De nieuwe versie komt ook tegemoet aan de toekomstige eisen van Industry 4.0.

 

e-connect verschaft snelle toegang tot de wereld van Engel. De fabrikant van spuitgietmachines en leverancier van ‘systeemplossingen' zal op de beurs de nieuwe mogelijkheden demonstreren. Vanaf de order worden alle machines en systeemoplossingen opgeslagen in het systeem. Voor het best mogelijke overzicht kunnen gebruikers online de structuur van hun machinepark in het systeem zetten en kunnen zelfs productielijnen ‘toewijzen' aan andere hallen of afdelingen.

 

Online om steun of service vragen is comfortabel voor de klanten maar het versnelt ook het orderproces. Als de klant een verzoek doet, gaat het automatisch meteen naar het serviceteam die dan meteen naar de oorzaak kan gaan zoeken. Omdat de klanten en de technici dezelfde database gebruiken, hebben ze ook altijd hetzelfde niveau van kennis.

 

Het nieuwe systeem e-connect  wordt beschikbaar voor alle klanten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk direct na Fakuma.  Daarna volgen de andere landen in Europa en de VS.

 

 
© KunststofenRubber.nl