National Geographic focust in juni op 'stoppen met plastic'

Geplaatst op 30 mei 2018 om 14:17 uur
National Geographic focust in juni op 'stoppen met plastic'
Het mediabedrijf National Geographic gaat zich in de maand juni 2018 onder meer richten op het probleem van het afvalplastic. Met medewerking van onder anderen kunstenaar Merijn Tinga, beter bekend als Plastic Soup Surfer, worden allerlei programma's en acties aan het onderwerp opgehangen. Op de televisie gebeurt dat steeds op de maandagavond.

Per jaar belandt momenteel zo'n negen miljoen ton plastic in zeeën en oceanen en vormt daar de plastic soup. Mediabedrijf National Geographic start nu de campagne #stopmetplastic waarmee men mensen wil aanmoedigen het gebruik van plastic te verminderen door om te beginnen maar eens zes plastic wegwerpproducten niet meer te gebruiken: wattenstaafjes, rietjes, koffiebekers, tasjes, bestek en flesjes. In de maand juni gaat de tv-zender documentaires uitzenden en gaat men tips geven op natgeo.nl en op de social mediakanalen. Bovendien komen er ‘plasticverhalen' in National Geographic Magazine en National Geographic Junior.

 

Ambassadeurs

 

In de maand juni zullen actrice en sociaal ondernemer Hanna Verboom, YouTuber Wouter van der Vaart (Dodo) en plastic soup surfer Merijn Tinga optreden als ambassadeurs van #stopmetplastic.

Tinga is bekend geworden met zijn fysieke surfacties in de strijd tegen zwerfafval. Van zijn laatste tocht over de Rijn (Source2Sea) is een documentaire gemaakt die in juni op de maandagavond zal worden uitgezonden. Jeroen Pauw besteedde er al aandacht aan op 29 mei. Kijken vanaf 35 minuten.   

 

Lees hier in pdf het artikel over hem dat eerder is gepubliceerd in het vakblad Kunststof & Rubber.

 Merijn_Tinga_KR_PORTRET2018.
 

 

Interviews 

 

National Geographic zal iedere maandagavond van de maand juni uitzenden. Ambassadeur Hanna Verboom heeft interviews opgenomen met de oprichters van diverse Nederlandse anti-plastic-initiatieven, die in juni zowel op televisie als online te zien zijn.  Deze initiatieven zijn in juni partner geworden van National Geographic voor #stopmetplastic: The Great Bubble Barrier, Plastic Soup Foundation, Stichting De Noordzee, Plastic Soup Surfer, Join The Pipe, By The Ocean We Unite en Searious Business.

 

Beach Cleanup

 

Tijdens #stopmetplastic focust National Geographic zich ook op twee acties waaraan het publiek kan meedoen: recyclen en oprapen. Samen met Stichting De Noordzee organiseert men een Beach Cleanup. 
  

 

 

 
© KunststofenRubber.nl