Campagne Plexiglas krijgt Design Award van Rat für Formgebung

Geplaatst op 01 maart 2019 om 13:02 uur
Campagne Plexiglas krijgt Design Award van Rat für Formgebung
Campagne Plexiglas krijgt Design Award van Rat für Formgebung
Diepzwart hoogglanzende panelen, krachtige rode achterlichten en heldere koplampen zijn allemaal mogelijk gemaakt door de speciale eigenschappen van misschien wel een van de bekendste merken kunststof, namelijk Plexiglas van Evonik.

De verschillende mogelijkheden van Plexiglas-compounds in toepassingen voor auto's  worden sinds 2017 benadrukt in een internationale reklamecampagne. De campagne is nu door toekenning van een German Design Award bekroond in de categorie  ‘Integrated Campaign and Advertising'.

De German Design Awards zijn internationale onderscheidingen van de Rat für Formgebung (German Design Council).  Het doel is het ontdekken, presenteren en eren van unieke trends in design. Elk jaar worden inzendingen van een hoog kaliber op het gebied van product- en communicatieontwerp onderscheiden.  "Het doel van onze campagne is onze zichtbaarheid op de markt verder te vergroten en ons profiel te versterken bij beslissers in de auto-industrie", aldus Siamak Djafarian, hoofd van de molding compounds in de afdeling Performance Materials van Evonik. "Wij spreken de mensen op een emotioneel niveau aan en we vinden het heel fijn dat deze aanpak zo goed is ontvangen - niet alleen door de jury maar ook door de mensen in de automotive industrie."

 

plexiglas  

Black & Bright

In de Black & Bright-campagne gaat het alleen op de achtergrond over technische details maar kozen de campagnemanagers voor het overbrengen van de speciale eigenschappen van Plexiglas op een emotioneel niveau. De voordelen van Plexiglas worden met humor manier naar voren gebracht. Bijvoorbeeld  door een elegante vrouw die lipsctick op doet en als spiegel de reflectie in de motorkap gebruikt die oogt ziet als een piano. "Onze compounds worden gebruikt bij spuitgieten van automotive carrosserie-onderdelen. Ze zijn diepzwart en glanzen als een piano", aldus  Djafarian.  De advertenties zijn gepubliceerd in relevante Europese vakbladen en worden ondersteund door speciale artikelen en case studies in verschillende andere publicaties.

 

Lees ook: Evonik verkoopt methacrylaat-business aan investeerder

 

 

 

 
© KunststofenRubber.nl