Ultimaker groeit en verhuist naar Utrecht

Geplaatst op 01 juli 2019 om 13:50 uur
Ultimaker groeit en verhuist naar Utrecht
Producent van desktop 3D-printers Ultimaker is flink gegroeid. Daarom heeft het bedrijf een nieuwe huisstijl en verhuist het zijn hoofdkantoor van Geldermalsen naar Creative Valley in Utrecht.

Ultimaker noemt de nieuwe branding en het ruimere kantoor ‘logische stappen in de verdere ontwikkeling van het bedrijf.'


Volgens de 24e editie van The Wohlers Report zal de omzet voor de totale markt voor additive manufacturing stijgen van 7 miljard dollar in 2018 naar 35,6 miljard dollar in 2024.
Ultimaker, opgericht in januari 2011, heeft nu ongeveer 400 mensen in dienst. Er zijn op dit moment 125.000 Ultimaker 3D-printers in gebruik, tegen 67.000 in 2017. Ultimaker Cura, de open source-software van het bedrijf, heeft 500.000 unieke gebruikers per maand - een stijging van 100% in een jaar - en verwerkt 1,4 miljoen printopdrachten per week, een stijging van 200%.

 

Kantoor op Utrecht Centraal Station

Het nieuwe hoofdkantoor is gevestigd in Creative Valley op het Centraal Station in Utrecht. Daarnaast heeft Ultimaker een productiefaciliteit in Zaltbommel en extra kantoorruimtes in Geldermalsen. CEO Jos Burger: "De strategische partnerships die we de afgelopen jaren zijn aangegaan, stimuleren de adoptie van 3D-printen binnen de zakelijke markt. Spraakmakende business cases van internationale ondernemingen zoals Ford, L'Oréal, Airbus, Volkswagen Autoeuropa en Decathlon, inspireren anderen om desktop 3D-printing in de professionele workflow te integreren. We hebben dit gloednieuwe gebouw allereerst als hoofdkantoor gekozen omdat het goed bereikbaar is voor onze medewerkers. Daarnaast zal het onze voortdurende groei ondersteunen door nieuw talent aan te trekken dat andere professionals gaat helpen om te innoveren met 3D-printen."

 

Vernieuwde huisstijl

Het bedrijf onthult ook een vernieuwde corporate branding. Burger: "De verhuizing is een mooi moment om de nieuwe huisstijl te onthullen. Het nieuwe logo en de andere visualisaties versterken Ultimaker als B2B-merk. Dit laat aan de markt en onze klanten zien dat wij ons inzetten voor het versnellen van de wereldwijde transitie naar digitale distributie en lokale productie."

 
© KunststofenRubber.nl